Do renowacji trafiły stalowe stojaki warsztatowe przeznaczone do przechowywania felg. Elementy posiadały ślady eksploatacji – powierzchniową korozję, resztki poprzednich powłok malarskich oraz nierówności wynikające z długotrwałego użytkowania.
Celem prac było oczyszczenie konstrukcji, przywrócenie estetyki oraz trwałe zabezpieczenie antykorozyjne poprzez proces śrutowania i malowania proszkowego.
Śrutowanie konstrukcji stalowych
Pierwszym etapem renowacji było śrutowanie stalowych elementów w celu usunięcia rdzy, starych warstw lakieru i zanieczyszczeń technologicznych.
Zastosowano śrut stalowy, który pozwolił uzyskać równomierną, lekko chropowatą powierzchnię zwiększającą przyczepność farby. Szczególną uwagę poświęcono spoinom, narożnikom i krawędziom, aby skutecznie oczyścić wszystkie fragmenty konstrukcji.
Odpowiednio przygotowana powierzchnia to kluczowy etap w procesie trwałego zabezpieczenia metalu.


Podkład antykorozyjny
Po oczyszczeniu powierzchni konstrukcje zostały pokryte warstwą podkładu antykorozyjnego.
Zastosowano grunt epoksydowy o wysokiej odporności na wilgoć i czynniki chemiczne. Warstwa podkładowa stanowi barierę ochronną pomiędzy stalą a otoczeniem, zapobiegając rozwojowi korozji nawet w trudnych warunkach warsztatowych.
Po wyschnięciu i utwardzeniu podkładu elementy zostały ponownie przygotowane do nałożenia koloru.

Malowanie proszkowe – niebieski RAL 5015
Farba została nałożona metodą natryskową przy użyciu pistoletu proszkowego, a następnie utwardzona w piecu w temperaturze 180–200°C.
W wyniku tego uzyskano równomierną, gładką powłokę o wysokiej odporności na zarysowania, uderzenia i działanie promieniowania UV.
Wykończenie w odcieniu RAL 5015 nadało konstrukcji nowoczesny, warsztatowy charakter, a jednocześnie zapewniło trwałą i skuteczną ochronę antykorozyjną.
Kontrola jakości
Po utwardzeniu powłoki przeprowadzono szczegółową kontrolę jakości, obejmującą ocenę grubości, przyczepności i jednolitości koloru.

Odnowione stojaki do felg uzyskały nowy wygląd oraz trwałe zabezpieczenie przed korozją.
Połączenie śrutowania, podkładu epoksydowego i malowania proszkowego w kolorze RAL 5015 zapewniło wysoką estetykę, odporność mechaniczną i długą żywotność w warunkach warsztatowych.